Jak správně chválit a kárat
Manažerská zpětná vazba

ZNALOSTNÍ LINIE

Znalostní linie je specializovaný on-line seminář s aktivním dohledem autorů. Obsahuje znalosti, které autoři s úspěchem použili v praxi. Linie Vás povede k praktickým výsledkům a získání nové kompetence. V linii "Jak správně chválit a kárat“ se naučíte poskytovat manažerskou zpětnou vazbu. Prakticky si nastavíte pravidla pro tým, aby zpětná vazba byla účinná. Dovíte se, kdy dát zpětnou vazbu nebo jaké jsou pozitivní, negativní účinky nebo výjimky chválení či kárání. Naučíte se aspekty zpětné vazby pro jednotlivce i tým.



Jak probíhá práce se znalostní linií


JEDEN KROK A 7 DNÍ

Každý týden se naučíte 3 znalosti. Týden budete mít na aplikování znalostí ve své praxi.

KONTROLNÍ OTÁZKA

Vaše odpověď na kontrolní otázku prověří, pochopení znalostí. Některé odpovědi musíte vypracovat a autor je musí schválit.

VZPOMÍNKA DO E-MAILU

Linie se Vám v průběhu týdne připomene a pošle Vám doplňující informaci k právě studovanému kroku linie.

VAŠE POZNATKY

Doplníte si do vlastní linie své autentické zkušenosti, které jste získali v praxi. Kdykoliv si můžete vytisknout.

DOTAZ NA AUTORA

Kdykoliv můžete kontaktovat autora a nechat si do-vysvětlit nové znalosti nebo řešit vlastní případ z praxe.

OSVĚDČENÍ O ABSOLVOVÁNÍ

Po ukončení linie, obdržíte osvědčení o své nové dovednosti. Předejte jej na HR, uložte jej do životopisu a na Linked IN.

PROHLÉDNĚTE SI PŘÍKLADY PROBLÉMŮ

Příjemce zpětné vazby si bere kritiku osobně. Nereaguje na věcné sdělení a brání se. Obrací se do minulosti a vysvětluje své záměry, místo aby se obrátil do budoucnosti a zabýval se nápravou, opatřeními do budoucna, prevencí daného problému. Kritiku své práce primárně vnímá jako namířenou proti jeho osobě. Opakovaně je ubezpečován, že jde pouze o výsledky jeho práce (nebo postupy), ne o jeho osobnost nebo znevažování jeho kompetentnosti.

kritika obrana minulost osobnost

Pracuji v multioborovém a multikulturním týmu. V týmu jsme češi, slováci, indové, američané, rusové, ukrajinci a němci. Oborově jsme ze sfér IT, obchodu, projektového a procesního řízení. Dáváme dohromady zakázky. Já jako čech řídím celý tým a je pro mě velice těžké pochvaly a případné kárání směrovat tak, abych respektoval jednotlivé skupiny. Existuje nějaký univerzální způsob? Anebo je vždy nutné se přizpůsobit jednotlivému pracovníkovi? Mám pocit, že jiný styl pochvaly nebo pokárání by zase mohl v ostatních evokovat negativní emoce souvisejícího s jiným přístupem. Nevím si rady, můžete poradit?

pochvala karani

Přesto, že máme naplánovány pravidelné porady, tak jak mí kolegové, tak mí podřízení nejsou na porady připraveni. Na každé poradě zjistíme, kdo vše nečetl zápis a ztrácíme čas opakovaným zadáváním úkolů. Vzniká potom dusno. Nevím, jestli je vhodné podřízené kárat přede všemi na poradě, anebo si je jednotlivě brát do kanceláře a řešit to s nimi individuálně. Také nevím jak chválit, aby ti, kteří pracují spolehlivě, měli motivaci v tom pokračovat, jelikož chování kolegů je samozřejmě demotivuje.

karat tym chvalit

Pracuji jako vedoucí týmu v cestovní kanceláři. Musím kontrolovat přes celý rok stálé zaměstnance a v sezóně korigovat veškeré stážisty, sezónní zaměstnance a delegáty. Máme velký problém s komunikací mezi jednotlivými skupinami pracovníků. Stálí pracovníci se cítí nedocenění, nejen finančně, ale také ze strany nás, nadřízených. Přijde jim, že dělají celkově více práce, horší práce a za méně peněz. Jak podpořit jejich motivaci, jak je pochválit, aby se jim pracovalo lépe?

zamestnanec komunikace pochvala

Obchodní partner neustále na všech vidí chyby. Nedokáže nikoho pochválit, vždy začíná tím negativním. To, že má špatný přístup, nechce slyšet od nikoho. Jak s ním komunikovat, aby prozřel?

chyba pochvalit komunikace

Pracovník opakovaně hřeší na to, že je jediný s potřebnými znalostmi. Dochází do práce pozdě a odchází dříve. Při snaze řešení vyhrožuje odchodem. Jak na něj? Je to chování normální a mám právo mu to říct nebo ho pokárat.

hresi chovani pokarat

Více problémů

Autoři a vaši online poradci

Ing. Jiří Střelec

Poradce se zaměřením na management, komunikaci a Publlic Relations. Své zkušenosti získal během 25-leté praxe v malých i velkých firmách. Převáženě se věnuje způsobům, jak zvýšit znalosti a využít je pro dosažení výsledků v praxi.

PhDr. Vojtěch Bednář

Poradce se specializací sociologie, kterou využívá pro správné vedení pracovníků. Učí manažery pracovat s lidmi tak, aby firmu vnímali jako součást svého života. Hledá cesty, aby jejich práce byla efektivní, smysluplná a naplňovala potřeby firmy i jich samotných.

Praxí prověřené informace

82

manažerů a specialistů
využilo znalosti poradců ve své praxi

23

počet firem, které
aplikují naše znalosti


CONTINENTAL
TE CONNECTIVITY
EDAG ENGINEERING
DELTA SERVIS
KINGSPAN
LEAR
DM DROGERIEMARKT
WERA WERK

Jak hodnotí znalostní linii uživatelé?

  • Podrobně se seznámíte, jak správně povzbuzovat a chválit pracovníky nebo i kárat s cílem dosáhnout správného výkonu pracovníků. Připravili jsem pro Vás i zásadní předpoklady, jež je třeba nastavit, aby chválení a káraní bylo skutečně účinné. Dovíte se, jak se pracovník dívá na požadovaný výkon a jak manažer. Jakou roli hraje kapacita a pravidla nastavená v systému managementu vůči chválení a kárání.

    Martin Mareček
    jednatel čekit s.r.o.

Články

  • 3 základní atributy pochvaly

    3 základní atributy pochvaly

    Pochvala má pracovníkovi dát jasnou zpětnou vazbu, že vtiskl do své práce maximum svého úsilí a dovedností. Měla by ho nabít novou energií, že tak, jak pracoval do teď, má smysl pracovat i nadále. Minimálním základem pro takovou pochvalu jsou 3 atributy - konkrétnost, upřímnost a adresnost.

Znalostní linie – ONLINE SEMINÁŘ

Vystudujte během 3 měsíců za podpory autorů on-line seminář, jak správně používat manažerskou zpětnou vazbu. Naučte se ji využívat pro efektivní zapojení pracovníků a zvýšení jejich výkonu.

za cenu 1000,– Kč/měsíc

Propracovaný e-learning, kde v 11 krocích získáte:

  • 33 znalostí – jak efektivně používat zpětnou vazbu
  • 11 doplňkových znalostí zaslaných formou vzpomínky do emailu
  • návody, cvičení, řešení
  • on-line autora, poradce pro vlastní dotazy
  • vytištění vlastních poznatků z praxe
  • osvědčení o získání nových znalostí

Formulář na potřeby, problémy s chválením a káráním

Nejste si jisti, že najdete řešení na své problémy v naší znalostní linii?

Popište svůj problém a naše umělá inteligence (AI) Vám sdělí na kolik % jeho řešení najdete v linii. Budou-li % příliš nízká, bude Vás kontaktovat poradce Vlastní cesty a navrhne Vám řešení.

Za popsaný relevantní problém, získáte slevu 25% na znalostní linii.



Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů a Vaše e-mailová adresa bude zařazena do odběru novinek z portálu www.vlastnicesta.cz.

Formulář byl úspěšně odeslán!

Výsledek z umělé inteligence

Pro Váš problém jsme nalezli v naší řešení znalostní linii ve výši

0 %

Zakoupit linii

Výsledek z umělé inteligence

Pro Váš problém jsme nalezli v naší řešení znalostní linii ve výši

0 %

Kontaktujte poradce

Děkujeme za odeslání formuláře

Děkujeme za vyplnění formuláře a zaslání Vašich problémů s pracovníky.

Zakoupit linii   Kontaktujte poradce

PŘÍKLADY PROBLÉMŮ, KTERÉ JSTE NÁM ZASLALI

Při psaní Vašeho problému Vám zobrazíme již zapsané problémy.