Mlčení znamená - děláte to dobře


Mlčení manažera zaměstnanci považují za souhlas nebo změnu priority

Mlčení manažera zaměstnanci považují za souhlas nebo změnu priority

Nebudete-li včas sdělovat zaměstnancům zpětnou vazbu, mohou se domnívat, že vše dělají správně. Nedostanou-li zpětnou vazbu opakovaně, může vzniknout jejich přesvědčení, že si mohou rozhodovat sami. Budou k termínům přistupovat podle vlastních priorit a úkoly si budou plnit, jak to bude vyhovovat jejich time managementu.

Neplnění úkolů, nedodržování termínů, je častou situací v praxi. Jako manažer nemáte většinou dost času kontrolovat a upozorňovat na každý termín. Jen si to představte u 5-ti členného týmu, kde 10 úkolů na pracovníka je nic. K tomu další pravidelné termíny z procesů, aktivity z projektů, požadavky zákazníků. To jsou již desítky termínů a dalších detailů, které je třeba mít v paměti a případně kontrolovat. Myslet si, že každý ví, co a do kdy má dělat je hezké. Všichni mají zápis z porady nebo úkoly v centrální databázi úkolů. Jenže v praxi je změna na denním pořádku. Proč by měl pracovník ztrácet čas kontrolou všech databází, když sám ví nejlépe, co má nyní dělat. Navíc tam může být úkol, do kterého se mu moc nechce.
Jestli např. 2× za sebou necháte pracovníka bez zpětné vazby, když nesplnil termín, má právo se domnívat, že termín nemá takovou prioritu. Z jeho pohledu je to vlastně v pořádku. Když se to samé stane u dalšího z kolegů, což si rádi řeknou, je z toho neschopnost manažera. Po 3 měsících se rozhodnete s neplněním něco dělat. To je již pozdě. Vybudovali jste zvyk a právo neplnit. Také jste dali náboj v podobě argumentu, proč teď ano, když u těchto úkolů nemusel být termín splněn? Dokonce se pracovníci mohou začít domnívat, že jim “schválně” zadáváte přísné termíny a nenecháváte si zde rezervu. Zkuste pak nasadit tresty. Jste to Vy, kdo jim vlastně říkal – neplnit termín je v pořádku. Mlčet je, jako sdělit – to je v pořádku. Nikomu již nevysvětlíte, že jste měli hodně práce. Jste manažer a zpětná vazba je Vaše práce. Zpětnou vazbu je třeba podávat po podání výkonu. Chválit, když pracovník udělal nadstandardní výkon a kárat, když např. nesplnil termín.